Doublet według mody włoskiej wykonany w oparciu o ikonografię i zachowany egzemplarz należący Pandolfa Malatesty z 1427 roku. Grafiki pochodza z artykułu Tobiasa E. Capwella pt. ” A Depiction of an Italian Arming Doublet, c1435-45”


Damska suknia spodnia (fr. cotte simple), uszyta z ciemnozielonego sukna. Pod nią lniane giezło, na nogach sukienne nogawiczki. Przedstawienia tego rodzaju sukni pojawiają się w ikonografii na przestrzeni całego XV wieku.

Fot. Dariusz Skowronski


Suknia damska uszyta z błękitnego sukna na podstawie miniatury z XV wiecznej wersji „Hecyry” Terencjusza.

Fot. Dariusz Skowroński


Suknia spodnia z długimi, wąskimi rękawami, (fr. cotte simple), zapinanymi na oblekane guziki. Dopasowana na górze, od bioder mocno poszerzona klinami, uszyta z zielonego sukna. Druga połowa XIV i XV w. Fot. Dariusz Skowroński


Suknia spodnia z długimi, wąskimi rękawami, (fr. cotte simple) dopasowana na górze, od bioder mocno poszerzona klinami, uszyta z błękitnego sukna. Na głowie czarny, sukienny kapturek. Wzór zaczerpniety z Bardzo bogatych godzinek Księcie de Berry (luty) z ok. 1410 roku Fot. Dariusz Skowroński


Spodni ubiór męski (dublet i nogawice) uszyty z sukna wełnianego na podstwie licznych przedstawień ikonograficznych z końca XIV i pierwszej połowy XVw. Fot. Dariusz Skowroński


Dublet z kulistymi rękawami, (tzw. mahottres), wykonany z granatowego sukna. Nogawice pełne, łączone saczkiem, uszyte z czarnego sukna. Wzór zaczerpniety z ikonografii 2 połowy XV wieku Fot. Dariusz Skowroński


Suknia damska typu houpellande, z obfitymi, workowatymi rękawami, uszyta z czerwonej wełny. Włosy ujęte siateczką, na niej prosty czepiec ozdobiony liśćmi z wycinanką. Rekonstrukcja wykonana na podstawie figurki z grobowca Izabeli Burbońskiej, ubranej według mody z pierwszej połowy XV w (zdjecie fiugurki pochodzi ze strony Rijks Museum, www.rijksmuseum.nl) Fot. Dariusz Skowroński


Kurta ubierana na zbroje (fr. jupon). Rekonstrukcja wykonana na podstawie oryginału z końca XIV wieku, znajdującego się obecnie w katedrze w Chartres, przypisywanego Karolowi VI, królowi Francji. Ubiór ten znany jest również, z licznych przedstawień ikonograficznych końca XIV i początku XV w. Fot. Dariusz Skowroński


Ubiór męski składajacy się z dubletu, nogawic pełnych z saczkiem i robe. Druga połowa XV wieku.


Strój męski (fr. houpellande-robe) z wąskimi rękawami, uszyty z zielonej wełny, zapinany na oblekane guziki. Nogawice pełne z czarnego sukna. Koniec XIV i XV wiek. Fot. Dariusz Skowroński


Długia szata męska (fr. robe) uszyta z sukna wełnianego i wykończona futrem. Druga połowa XV wieku.


 


Szata męska (fr. houpellande-robe) z obfitymi, workowatymi rękawami, uszyta z czerwonego sukna wełnianego. Pierwsza połowa XV wieku. Fot. Dariusz Skowroński


Suknia damska z chabrowego jedwabiu, dopasowana górą, od bioder poszerzana klinami. Rękawy od nadgarstka mocno poszerzone i zasłaniające dłoń (fr. bombardes). Suknie tego typu pojawiają się w ikonografii w końcu XIV i poczatkach XVw.

Amictus