Gorset damski usztywniany spiralną fiszbiną, wykonany na podstawie wykroju z 2 połowy XIX wieku.
Chłopiec ubrany w ubranko marynarskie. Moda ta była niezwykle popularna w 2 połowie XIX w początkach XX wieku.
Trębacz 1 kompanii 2 Pułku Ułanów Xięstwa Warszawskiego w mundurze wielkim.
Fot. Joanna Wolska .
Ułan 2 Pułku Ułanów Xięstwa Warszawskiego w mundurze wielkim (il.1 I 2) oraz stajennym (il.3)
Fot. Joanna Wolska
Ubiór męski domowy, 2 połowa XIX wieku.
Ubiór męski wykonany na podstawie wyobrażenia szlachcica i śmierci z kościoła parafialnego w Tarłowie.
Fot. Dariusz Skowroński
Pikowany żupan wykonany z lnu i watowany bawełną, wykonany w oparciu o zachowany żupan Stanisława Żółkiewskiego oraz przedstawień z 1 połowy XVII wieku.
Fot. Dariusz Skowroński
Pikowany żupan wykonany z lnu i watowany bawełną, wykonany w oparciu o zachowany żupan Stanisława Żółkiewskiego.
Doublet według mody włoskiej wykonany w oparciu o ikonografię i zachowany egzemplarz należący Pandolfa Malatesty z 1427 roku. Grafiki pochodza z artykułu Tobiasa E. Capwella pt. ” A Depiction of an Italian Arming Doublet, c1435-45”
Damska suknia spodnia (fr. cotte simple), uszyta z ciemnozielonego sukna. Pod nią lniane giezło, na nogach sukienne nogawiczki. Przedstawienia tego rodzaju sukni pojawiają się w ikonografii na przestrzeni całego XV wieku.
Fot. Dariusz Skowronski
Suknia damska uszyta z błękitnego sukna na podstawie miniatury z XV wiecznej wersji „Hecyry” Terencjusza.
Fot. Dariusz Skowroński
Suknia spodnia z długimi, wąskimi rękawami, (fr. cotte simple), zapinanymi na oblekane guziki. Dopasowana na górze, od bioder mocno poszerzona klinami, uszyta z zielonego sukna. Druga połowa XIV i XV w. Fot. Dariusz Skowroński
Suknia spodnia z długimi, wąskimi rękawami, (fr. cotte simple) dopasowana na górze, od bioder mocno poszerzona klinami, uszyta z błękitnego sukna. Na głowie czarny, sukienny kapturek. Wzór zaczerpniety z Bardzo bogatych godzinek Księcie de Berry (luty) z ok. 1410 roku Fot. Dariusz Skowroński
Spodni ubiór męski (dublet i nogawice) uszyty z sukna wełnianego na podstwie licznych przedstawień ikonograficznych z końca XIV i pierwszej połowy XVw. Fot. Dariusz Skowroński
Dublet z kulistymi rękawami, (tzw. mahottres), wykonany z granatowego sukna. Nogawice pełne, łączone saczkiem, uszyte z czarnego sukna. Wzór zaczerpniety z ikonografii 2 połowy XV wieku Fot. Dariusz Skowroński
Suknia damska typu houpellande, z obfitymi, workowatymi rękawami, uszyta z czerwonej wełny. Włosy ujęte siateczką, na niej prosty czepiec ozdobiony liśćmi z wycinanką. Rekonstrukcja wykonana na podstawie figurki z grobowca Izabeli Burbońskiej, ubranej według mody z pierwszej połowy XV w (zdjecie fiugurki pochodzi ze strony Rijks Museum, www.rijksmuseum.nl) Fot. Dariusz Skowroński
Kurta ubierana na zbroje (fr. jupon). Rekonstrukcja wykonana na podstawie oryginału z końca XIV wieku, znajdującego się obecnie w katedrze w Chartres, przypisywanego Karolowi VI, królowi Francji. Ubiór ten znany jest również, z licznych przedstawień ikonograficznych końca XIV i początku XV w. Fot. Dariusz Skowroński
Ubiór męski składajacy się z dubletu, nogawic pełnych z saczkiem i robe. Druga połowa XV wieku.
Strój męski (fr. houpellande-robe) z wąskimi rękawami, uszyty z zielonej wełny, zapinany na oblekane guziki. Nogawice pełne z czarnego sukna. Koniec XIV i XV wiek. Fot. Dariusz Skowroński
Długia szata męska (fr. robe) uszyta z sukna wełnianego i wykończona futrem. Druga połowa XV wieku.
Szata męska (fr. houpellande-robe) z obfitymi, workowatymi rękawami, uszyta z czerwonego sukna wełnianego. Pierwsza połowa XV wieku. Fot. Dariusz Skowroński
Suknia damska z chabrowego jedwabiu, dopasowana górą, od bioder poszerzana klinami. Rękawy od nadgarstka mocno poszerzone i zasłaniające dłoń (fr. bombardes). Suknie tego typu pojawiają się w ikonografii w końcu XIV i poczatkach XVw.
Ubiór męski wykonany w oparciu o przedstawienia ikonograficzne z drugiej połowy XIV wieku.
Suknia damska wykonana w oparciu o przedstawienie z nagrobka lady Joan de la Pole z 1380 roku.
Jopula, ubiór męski wykonany na podstawień ikonograficznych z 2 połowy XIV wieku.
Jopula wierzchnia, ubiór męski wykonany w oparciu o przedstawienia ikonograficzne z drugiej połowy XIV i pierwszej XV wieku.
Jedwabny, ręcznie pikowany pourpoint, uszyty w oparciu o zachowany strój Charles\\\'a de Blois - późny XIV wiek.
Ubiór damski uszyty z dwóch rodzajów jedwabiu na podstawie przedstawień ikonograficznych z 2 połowy XIV wieku.
Suknia damska mi parti, według mody z drugiej połowy XIV wieku, wykonana na podstawie fresków z oratorium Św. Jakuba w klasztorze w Lądzie z około 1370 roku.
Ubiór damskie wykonany w oparciu o przedstawienia ikonograficzne z 2 połowy XIV wieku.
Jedwabna suknia damska wykonana w oparciu o przedstawienia z końca XIV i pierwszej połowy XVw.